BlogStar -> Agnieszka Kaczorowska -> BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg

BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg

Czy poprzednim sportowym wpisem wraz z filmikiem z siłowni

BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.1 ćwiczenia na brzuch i pośladki

zachęciłam Was do tego typu aktywności fizycznej? Jeśli tak, to dziś robimy szybki trening na mięśnie naszych nóg, co Wy na to?

Oto 4 ćwiczenia, które – tak jak poprzednio – pokazał mi Akop Szostak, trener First Class Fitness, miejsca, gdzie możecie mnie spotkać ;):

Ćwiczenie 1 – Przysiady sumo, czyli w szerokim rozkroku

Do tego ćwiczenia będzie nam potrzebny ciężarek. Dobierzcie kilogramy do swoich możliwości – nie za lekki, ale także nie za ciężki. Nasze zadanie to ustawić się w szerokim rozkroku, ze stopami lekko na zewnątrz i mając proste plecy zrobić półprzysiad (do kąta 90 stopni, nie niżej). Musimy pilnować, aby nasze kolana nie wychodziły poza linię stóp, a głowa była wyprostowana i patrzyła przed siebie.

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Najlepiej jak zawsze zacząć od 3 serii.
Każda seria to 12-15 przysiadów.

Ćwiczenie 2 – Wykroki / wypady

To taki miły spacer, tylko ze zmieniającym się poziomem… Musimy czasem zejść lekko w dół :)
Poważnie rzecz ujmując, ćwiczenie polega na zrobieniu dużego wykroku wraz z zejściem w dół, tak aby przednie kolano nie wyszło przed stopę. W naszych rękach trzymamy hantelki. Wykonujemy to raz na jedną, raz na drugą nogę i możemy się w ten sposób przespacerować, lub w miejscu robić do przodu raz na jedną raz na drugą, odstawiając ją potem na miejsce. Ta druga wersja jest do wykorzystania tylko ewentualnie, na skrajnie małej przestrzeni, ponieważ idąc ciągle do przodu lepiej pracuje nasza noga postawna, przez którą dodatkowo musimy przejść całym ciężarem ciała.
Przy tym ćwiczeniu należy również pamiętać o prostych plecach i trzymaniu naszego korpusu mięśniami brzucha, które już przecież ćwiczymy od ponad dwóch tygodni. :)

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Robimy 3 serie.
Seria to co najmniej 10 wykroków na każdą nogę, czyli łącznie 20 wypadów.

Ćwiczenie 3 – Prostowanie nóg siedząc

Potrzebna nam do tego maszyna, która myślę, że znajduje się na większości siłowni.
Siadamy jak zwykle pamiętając o prostych plecach, wkładamy nasze stopy pod wałek i podnosimy tę część maszyny do góry, przy użyciu mięśni przedniej części uda. Uwaga! Nie prostujemy kolana do końca. Zawsze zostawiamy lekko ugięte.

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Wykonujemy na początku 3 serie.
Każda seria to 12-15 uniesień.

Ćwiczenie 4 – Uginanie nóg leżąc

To bardzo przyjemne ćwiczenie na koniec treningu wzmacniającego, ponieważ możemy się położyć i „odpocząć”.
Pracuje nasza tylna część uda, podnosząc obciążenie do góry. Po podniesieniu, piętami dotykamy pośladków. Staramy się szybciej przyciągnąć maszynę do siebie i powoli ją opuścić, nie robiąc przerwy między powtórzeniami.

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Jak zwykle na początek 3 serie.
W każdej serii po 12-15 powtórzeń.

Po bardzo miłym siadaniu, spacerowaniu, siedzeniu i leżeniu :) możemy spokojnie wybrać się na wycieczkę rowerową lub przebieżkę z muzyką w tle. Akop przykazał ostatnim razem na 30 minut udać się na maszynę aerobową, więc i tym razem się słuchamy, ale czy nie lepiej mieć właśnie tak zwyczajnie, z miłym akcentem, ponazywane te ćwiczenia? Czyż przejażdżka lub przebieżka nie jest bardziej zachęcająca?

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Przy następnym spotkaniu Akop obiecał wytłumaczyć i pokazać na czym polega trening funkcjonalny – podobno świetnie spala tkankę tłuszczową, podkręca metabolizm i daje super efekty. Już się nie mogę doczekać!
Mój strój na dzisiejsze zajęcia to:

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Szary top: Padma, kolorowe szorty Reebok, szara opaska: Topshop

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

Różowa bluza z żółtym topem: Reebok, szare spodnie: Padma, bransoletki: Berries i Parfois, okulary: Miu Miu

Zdjęcia: AlterEgo Photography
Materiał powstał dzięki współpracy z klubem First Class Fitness w Warszawie.

Agnieszka Kaczorowska: BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg - BlogStar.pl

A teraz zapraszam na film:

Tymczasem, już za tydzień, póki mamy lato idziemy nad wodę! Może sporty wodne też przypadną Wam do gustu… kto wie?!

Komentarzy: 11 dla “BlogStar w formie – zajęcia na siłowni cz.2 ćwiczenia na mięśnie nóg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>