Anna Gzyra - podróże Podróże

Moja podróż na rajską wyspę Korfu

Jak już wiecie – uwielbiam podróże. Gdy tylko pojawiają się dni wolne i jest taka możliwość, staram się zaplanować wyjazd. Tym razem odwiedziłam grecką wyspę Korfu, o której chciałam Wam opowiedzieć.

Korfu to jedna z wysp północnej części Morza Jońskiego, leżąca u wybrzeży Albanii. Określa się ją jako szmaragdową wyspę. Dlaczego szmaragdową? Ze względu na niepowtarzalne zielone krajobrazy, przejrzyste i krystaliczne zatoki oraz piaszczyste laguny. Brzmi pięknie, prawda?:)

Na wakacje wybrałyśmy się w damskim gronie – moja Mama, Helenka i ja. Mogłyśmy spędzić mnóstwo czasu razem, co jest dla mnie niezwykle cenne i ważne. Z naszego tarasu rozpościerał się przepiękny widok na niezwykle kolorowy ogród i turkusowe morze. Znalazłam hotel położony przy piaszczystej plaży, głównie ze względu na Helenkę. Ale pierwszy raz, moja niespełna sześcioletnia Córeczka, nie była zainteresowana robieniem zamków i pączków z piasku. Może perspektywa rozpoczęcia nauki w szkole od września zmieniła jej preferencje?;)

Trafiłyśmy na skrajnie upalną pogodę, przez co Helenka właściwie nie chciała wychodzić z morza czy też z basenu. Ubrana w dwuczęściowy strój kąpielowy („Mamo tylko maluchy noszą stroje złączone”) z jej ulubionymi postaciami z bajki, śpiewająca na cały głos znaną pewnie wielu rodzicom piosenkę – „Mam tę moc”, jedząca arbuza z czekoladowymi lodami, chodząca spać przed północą. Była zachwycona! Kocham Jej roześmiane oczy, niespożytą energię, zwariowane pomysły. Kocham Jej sposób myślenia, wrażliwość i mądrość. Jak pewnie każda Mama niemalże nieustannie bym całowała swoje ukochane Dziecko, a za Jej zdrowie i radość – oddałabym wszystko.

Codziennie przed śniadaniem biegałam kilka kilometrów – na dobry początek dnia i aby zwiedzić okolicę. Korfu jest bardzo górzystym terenem, więc nie obyło się bez podbiegów pod górę – czyli tego co Tygryski lubią najbardziej 😉 Przy tej temperaturze naprawdę sporo mnie to kosztowało, ale za to jaka satysfakcja! Widoki na przepiękne morze, kolorowe kwiaty, malownicze zatoczki, skały o które rozbijają się fale. O wschodzie słońca to wszystko wygląda jeszcze piękniej! W trakcie jednego z biegów zebrałam bukiet kwiatów dla mojej Mamy. Pomyślałam sobie, że to ją ucieszy i zaskoczy. Nie przewidziałam jednak jednej rzeczy. Wieczorem w jej sypialni znajdowały się setki mrówek, które zwabił zapach kwiatów. Więcej kwiatów nie przynosiłam 😉

Korfu ze swoim unikalnym klimatem ma w sobie coś niezwykłego. Cesarzowa Sisi – żona Franciszka Józefa – wybrała właśnie tę wyspę na budowę swojej posiadłości. Pałac stał się jednym z najpiękniejszych budynków w stylu barokowym w Europie. Do tej pory można go zwiedzać wraz z przylegającym do niego wspaniałym ogrodem. Pałac ma 1441 komnat. Udostępniono do zwiedzania 45. A z ciekawostek: posiadłość wykorzystano jako scenografię do kilku scen w jednej z części Jamesa Bonda – „Tylko dla Twoich oczu”.

To, co mogę Wam również polecić, to zapoznanie się ze stolicą wyspy – grecką perełką Kerkirą. Część miasta wpisana jest nawet na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wąskie uliczki, fantastyczne kamieniczki, piękne kwiaty, cudowny port. Knajpki ze świetnym cappuccino i lodami. Restauracje z pysznymi daniami. Unoszący się zapach dobrego jedzenia, przypraw, gwar ludzi, wspaniałe słońce, okazałe zabytki. Jest też plaża blisko głównego placu, gdzie można się kąpać, a woda w tym miejscu ma kolor lazurowy. Starówka Kerkiry stanowi kwintesencję greckiego miasteczka w jego najlepszym wydaniu.

Wyjazd ten obfitował też w nieprawdopodobne sportowe emocje – Euro 2016. W czasie naszego wyjazdu odbywały się dwa mecze polskiej reprezentacji. Na czas meczu prawdopodobnie wszyscy Polacy znajdujący się w hotelu zbierali się razem, by wspólnie kibicować naszej fantastycznej drużynie. W czasie, gdy Polska grała z Ukrainą, Niemcy walczyli z Irlandią. My oglądaliśmy mecz na parterze w restauracji, Niemcy i Irlandczycy w lobby hotelu. Widzieliśmy się i słyszeliśmy wzajemnie. Z ogromną satysfakcją stwierdzam, że aplauz naszych kibiców jest znacznie bardziej gorący i entuzjastyczny, niż u naszych zachodnich sąsiadów. Byliśmy tak przekonujący, że jeszcze po meczu dużo gości z różnych krajów powtarzało frazę – Polska Biało Czerwoni!:) A kolejny mecz Polska – Szwajcaria mogłam obejrzeć tylko częściowo, ze względu na transfer na lotnisko. Za to Mąż relacjonował mi na bieżąco przez telefon sytuację z rzutami karnymi.

Kochani, polecam Wam Korfu jako bardzo miłą i uroczą wyspę z ciepłym morzem, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Można znaleźć ciekawe miejsca, które zapadają w pamięć i tworzą cudny element wspomnień wakacyjnych.

Anna Gzyra

Aktorka filmowa, serialowa i teatralna. Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. W 2007 r. Laureatka Trzeciej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rolę Felicji w przedstawieniu „Pułapka” na XXV Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W tym samym roku zagrała jedną z głównych ról w filmie „Jutro idziemy do kina”. Popularność przyniosła jej rola Sylwii w serialu TVP 2 „M jak miłość”. Potem przyszły kolejne role w serialach i filmach: „m.in. „Hotel 52”, „Lekarze”, „Na dobre i na złe”, „Singielka”. Obecnie gra w serialu „Pierwsza miłość”. Mama kilkuletniej Helenki, miłośniczka sportu, zdrowego stylu życia i podróżowania.

7 komentarzy

Click here to post a comment

• Aniu po fajne i porządne oferty za rozsądną cenę zapraszam do mojej znajomej 😉 żeby w przyszłości nie przepłacać hehe 😉 Pozdrowienia od Eli i Nadii.

• Dziękuję za bardzo miłe słowa☺️☺️
    Korfu jeśli chodzi o ceny jest wyspą o niewygórowanych cenach. Można tam znaleźć oczywiście i bardzo drogie hotele. Ale absolutnie można poszukać fajnych i porządnych ofert za rozsądną cenę!!
    Serdecznie pozdrawiam .

• Pięknie Pani opisuje wyspę i pobyt i z ogromną ciekawością czyta się blog.Potwierdzam to wszystko ,prawda bylam tam i mialam okazję Panią poznac.Przeurocza przesympatyczna pelna energii i zawsze uśmiechnięta osóbka.Pozdrawmy bardzo serdecznie i do następnego spotkania….może na kolejnych wakacjach.

• pięknie opisujesz, az chce się zabrać rodzinkę i w droge. A jak cenowo?

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.