BlogStar -> Anna Gzyra -> Moja podróż na rajską wyspę Korfu

Moja podróż na rajską wyspę Korfu

Jak już wiecie – uwielbiam podróże. Gdy tylko pojawiają się dni wolne i jest taka możliwość, staram się zaplanować wyjazd. Tym razem odwiedziłam grecką wyspę Korfu, o której chciałam Wam opowiedzieć.

Korfu to jedna z wysp północnej części Morza Jońskiego, leżąca u wybrzeży Albanii. Określa się ją jako szmaragdową wyspę. Dlaczego szmaragdową? Ze względu na niepowtarzalne zielone krajobrazy, przejrzyste i krystaliczne zatoki oraz piaszczyste laguny. Brzmi pięknie, prawda?:)

Na wakacje wybrałyśmy się w damskim gronie – moja Mama, Helenka i ja. Mogłyśmy spędzić mnóstwo czasu razem, co jest dla mnie niezwykle cenne i ważne. Z naszego tarasu rozpościerał się przepiękny widok na niezwykle kolorowy ogród i turkusowe morze. Znalazłam hotel położony przy piaszczystej plaży, głównie ze względu na Helenkę. Ale pierwszy raz, moja niespełna sześcioletnia Córeczka, nie była zainteresowana robieniem zamków i pączków z piasku. Może perspektywa rozpoczęcia nauki w szkole od września zmieniła jej preferencje?;)

Trafiłyśmy na skrajnie upalną pogodę, przez co Helenka właściwie nie chciała wychodzić z morza czy też z basenu. Ubrana w dwuczęściowy strój kąpielowy („Mamo tylko maluchy noszą stroje złączone”) z jej ulubionymi postaciami z bajki, śpiewająca na cały głos znaną pewnie wielu rodzicom piosenkę – „Mam tę moc”, jedząca arbuza z czekoladowymi lodami, chodząca spać przed północą. Była zachwycona! Kocham Jej roześmiane oczy, niespożytą energię, zwariowane pomysły. Kocham Jej sposób myślenia, wrażliwość i mądrość. Jak pewnie każda Mama niemalże nieustannie bym całowała swoje ukochane Dziecko, a za Jej zdrowie i radość – oddałabym wszystko.

Codziennie przed śniadaniem biegałam kilka kilometrów – na dobry początek dnia i aby zwiedzić okolicę. Korfu jest bardzo górzystym terenem, więc nie obyło się bez podbiegów pod górę – czyli tego co Tygryski lubią najbardziej 😉 Przy tej temperaturze naprawdę sporo mnie to kosztowało, ale za to jaka satysfakcja! Widoki na przepiękne morze, kolorowe kwiaty, malownicze zatoczki, skały o które rozbijają się fale. O wschodzie słońca to wszystko wygląda jeszcze piękniej! W trakcie jednego z biegów zebrałam bukiet kwiatów dla mojej Mamy. Pomyślałam sobie, że to ją ucieszy i zaskoczy. Nie przewidziałam jednak jednej rzeczy. Wieczorem w jej sypialni znajdowały się setki mrówek, które zwabił zapach kwiatów. Więcej kwiatów nie przynosiłam 😉

Korfu ze swoim unikalnym klimatem ma w sobie coś niezwykłego. Cesarzowa Sisi – żona Franciszka Józefa – wybrała właśnie tę wyspę na budowę swojej posiadłości. Pałac stał się jednym z najpiękniejszych budynków w stylu barokowym w Europie. Do tej pory można go zwiedzać wraz z przylegającym do niego wspaniałym ogrodem. Pałac ma 1441 komnat. Udostępniono do zwiedzania 45. A z ciekawostek: posiadłość wykorzystano jako scenografię do kilku scen w jednej z części Jamesa Bonda – „Tylko dla Twoich oczu”.

To, co mogę Wam również polecić, to zapoznanie się ze stolicą wyspy – grecką perełką Kerkirą. Część miasta wpisana jest nawet na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wąskie uliczki, fantastyczne kamieniczki, piękne kwiaty, cudowny port. Knajpki ze świetnym cappuccino i lodami. Restauracje z pysznymi daniami. Unoszący się zapach dobrego jedzenia, przypraw, gwar ludzi, wspaniałe słońce, okazałe zabytki. Jest też plaża blisko głównego placu, gdzie można się kąpać, a woda w tym miejscu ma kolor lazurowy. Starówka Kerkiry stanowi kwintesencję greckiego miasteczka w jego najlepszym wydaniu.

Wyjazd ten obfitował też w nieprawdopodobne sportowe emocje – Euro 2016. W czasie naszego wyjazdu odbywały się dwa mecze polskiej reprezentacji. Na czas meczu prawdopodobnie wszyscy Polacy znajdujący się w hotelu zbierali się razem, by wspólnie kibicować naszej fantastycznej drużynie. W czasie, gdy Polska grała z Ukrainą, Niemcy walczyli z Irlandią. My oglądaliśmy mecz na parterze w restauracji, Niemcy i Irlandczycy w lobby hotelu. Widzieliśmy się i słyszeliśmy wzajemnie. Z ogromną satysfakcją stwierdzam, że aplauz naszych kibiców jest znacznie bardziej gorący i entuzjastyczny, niż u naszych zachodnich sąsiadów. Byliśmy tak przekonujący, że jeszcze po meczu dużo gości z różnych krajów powtarzało frazę – Polska Biało Czerwoni!:) A kolejny mecz Polska – Szwajcaria mogłam obejrzeć tylko częściowo, ze względu na transfer na lotnisko. Za to Mąż relacjonował mi na bieżąco przez telefon sytuację z rzutami karnymi.

Kochani, polecam Wam Korfu jako bardzo miłą i uroczą wyspę z ciepłym morzem, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Można znaleźć ciekawe miejsca, które zapadają w pamięć i tworzą cudny element wspomnień wakacyjnych.

Komentarzy: 7 dla “Moja podróż na rajską wyspę Korfu

1. Aniu po fajne i porządne oferty za rozsądną cenę zapraszam do mojej znajomej 😉 żeby w przyszłości nie przepłacać hehe 😉 Pozdrowienia od Eli i Nadii.

2. Ania Gzyra-Augustynowicz

Dziękuję za bardzo miłe słowa☺️☺️
    Korfu jeśli chodzi o ceny jest wyspą o niewygórowanych cenach. Można tam znaleźć oczywiście i bardzo drogie hotele. Ale absolutnie można poszukać fajnych i porządnych ofert za rozsądną cenę!!
    Serdecznie pozdrawiam .

3. Pięknie Pani opisuje wyspę i pobyt i z ogromną ciekawością czyta się blog.Potwierdzam to wszystko ,prawda bylam tam i mialam okazję Panią poznac.Przeurocza przesympatyczna pelna energii i zawsze uśmiechnięta osóbka.Pozdrawmy bardzo serdecznie i do następnego spotkania….może na kolejnych wakacjach.