BlogStar -> Mariola Bojarska-Ferenc 50+ -> Rozpoczynamy walkę z cellulitem

Rozpoczynamy walkę z cellulitem

Kobiety bądźcie dla siebie dobre o każdej porze roku! Zawsze powtarzam swoim przyjaciółkom, że najważniejsza inwestycja w życiu to inwestycja w siebie! Kobieta zadbana czuje się pewna siebie, a to pierwszy krok do sukcesu. Na zmiany życia, na lepsze, nigdy nie jest za późno, zacznijcie od zaraz.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Rozpoczynamy walkę z cellulitem - BlogStar.pl

Ruch, do którego zachęcam, jak zdarta płyta i dieta są podstawą dobrego samopoczucia. Zachęcam Was do diety opartej o niską gęstość energetyczną posiłków, a wysoka odżywczą. Dzięki niej zachowacie wspaniałą sylwetkę i pozbędziecie się wielu dolegliwości. Wybierajcie produkty o dużej zawartości błonnika, wody i witamin, a małej zawartości tłuszczu i cukru. Wybierzcie ruch, który sprawi Wam przyjemność i niech to będzie pierwszy krok do zmian.

Wyprzedzę Wasze pytanie i podpowiem Wam, jak powalczyć z cellulitem. Do lata Wasze ciało stanie się gładkie jak jedwab. Dziesiątki moich znajomych cierpią z powodu cellulitu. Ten problem dotyczy nie tylko dojrzałych, ale i młodych kobiet. Jeśli kochamy kogoś bardzo, to nie dostrzegamy mankamentów jego urody. Jednak wiele kobiet pomimo miłości swoich partnerów i tak chce walczyć z cellulitem. Dążenie do doskonałości mamy w genach.

Cellulit, potocznie nazywany „pomarańczową skórką” a fachowo, medycznie, lipodystrofią to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej połączone z występowaniem obrzękowo-włóknistych zmian tkanki podskórnej. Na jego rozwój wpływa wiele czynników, w szczególności zmiany hormonalne w okresie pokwitania, ciąży i przekwitania. Dlatego też cellulit może pojawić się już w okresie dojrzewania. Ocenia się, że dotyczy 12-15% dziewcząt. Wśród kobiet ciężarnych występuje u około 30-35% kobiet, natomiast w okresie menopauzy u 70-80%. Zmiany hormonalne, a zwłaszcza podniesiony poziom estrogenu, sprzyjają powstawaniu cellulitu. Subtelne zmiany w wydzielaniu hormonów płciowych mogą zachodzić już koło trzydziestki. Zmiany hormonalne mają miejsce również podczas okresu dojrzewania, a także ciąży, co może wpływać na strukturę tkanki łącznej w skórze i powodować powstawanie cellulitu. Połączenie zmian hormonalnych w czasie ciąży z przybieraniem na wadze, mniejszą ilością ruchu, zmianami w diecie i podwyższonym poziomem stresu wynikającym ze zmian stylu życia sprawia, że problem cellulitu po urodzeniu dziecka staje się bardziej widoczny.

Geny maja wpływ na to, u kogo pojawia się cellulit. Nawet niewielkie różnice w dwóch genach, kontrolujących przepływ krwi i metabolizm sprawiają, że u niektórych kobiet cellulit wygląda gorzej niż u innych. Różnice genetyczne stanowią wytłumaczenie tego, dlaczego cellulit występuje częściej u białych kobiet niż na przykład u Azjatek. Na geny nie mamy wpływu, jednak z cellulitem możemy walczyć na wiele sposobów.

Jeśli chcesz się pozbyć cellulitu pamiętaj!

1. W walce z cellulitem ważne jest kontrolowanie wydzielania insuliny. Zdrowa dieta, taka jak śródziemnomorska, bogata w węglowodany złożone, oliwę z oliwek, owoce, warzywa, chude mięso i czerwone wino obniża poziom insuliny i pomaga zapobiegać cellulitowi.

2. Ćwiczenia również poprawiają metabolizm insulinowy. Komórki u kobiet aktywnych fizycznie są bardziej wrażliwe na insulinę, w związku z czym ich organizm wydziela jej mniej i tym samym gromadzi mniej tłuszczu. Walka z cellulitem za pomocą ćwiczeń obejmuje treningi wystarczająco długie, żeby spalić dużą ilość kalorii (60-90 min treningu lub kilka sesji w ciągu dnia). Tym samym wpływa na budowę masy mięśniowej w dolnych partiach ciała oraz przyspiesza spalanie tłuszczu w udach i pośladkach.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Rozpoczynamy walkę z cellulitem - BlogStar.pl

3. Godzina intensywnego aerobiku pozwala spalić od 600 do ponad 1000 kalorii. Jesteś w stanie zmetabolizować prawie 150g tłuszczu za każdym razem, kiedy biegasz, jedziesz na rowerze albo ćwiczysz na maszynie eliptycznej. Duża ilość ćwiczeń aerobowych to podstawa walki z cellulitem. Organizm spala kalorie w szybszym tempie niż zwykle, jeszcze po zakończeniu treningu. Także prawdziwy koszt kaloryczny ćwiczenia jest większy niż się wydaje.

4. Trening siłowy pomaga tracić na wadze, ponieważ spala kalorie, zwiększa masę mięśniową i zwiększa 24 -godzinne spożytkowanie energii. Najlepsze na utratę wagi i walkę z cellulitem jest połączenie ćwiczeń aerobowych z treningiem siłowym.

5. Cellulit występuje najczęściej na udach, dlatego należy skupić się na ćwiczeniach tej części ciała. Intensywne ćwiczenia ud pozwalają zwiększyć masę mięśniową i podnoszą temperaturę mięśni, dzięki czemu kalorie spalane są szybciej przez resztę dnia.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Rozpoczynamy walkę z cellulitem - BlogStar.pl

6. Pij jak najwięcej wody ok. 2 litrów dziennie. Wybieraj wodę niegazowana o niskiej zawartości sodu, to ważne, by wypłukać toksyny z organizmu. Szczególnie polecane jest picie wody z plasterkiem cytryny, zawarta w niej witamina C powoduje odbudowę kolagenu. Pamiętaj również o herbatach zielonych i ziołowych, które pomogą w oczyszczeniu organizmu.

7. Zrezygnuj z palenia papierosów, które powoduje odcięcie dopływu substancji odżywczych do skóry, osłabia naczynia krwionośne. Ma to wpływ na zmniejszenie się elastyczności skóry.

8. Odstresuj swój organizm – stres powoduje zmiany hormonalne. Kortyzol – hormon stresu sprawia, że skóra staje się mniej elastyczna, ponadto zwiększa się magazynowanie się tłuszczu w miejscach narażonych na cellulit.

9. Unikajmy opalania, szczególnie sztucznego, w tzw. solariach, sprawia to, że skóra staje się mniej jędrna i wiotczeje.

Najlepszy program antycellulitowy obejmuje: 60-90 min aerobiku 5-6 razy w tygodniu, trening interwałowy 2 razy w tygodniu, trening siłowy 2 razy w tygodniu, z naciskiem na mięśnie ud (10-12 powtórzeń każdego ćwiczenia) niskokaloryczną dietę śródziemnomorską. Zaczynamy ! Wkrótce kolejna porcja informacji w tym temacie Wink.

Komentarzy: 6 dla “Rozpoczynamy walkę z cellulitem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>