Izabela Zwierzyńska - podróże małe i duże Najciekawsze miejsca, polecane hotele

Słońce, wiatr i woda… tylko tyle i aż tyle.

Reszta kryje się w słowie KARAIBY. To podróż marzeń! I niech Was nie zwiodą luksusowe plaże, bo nie tylko o to chodzi w Karaibach.Izabela Zwierzyńska: Słońce, wiatr i woda… tylko tyle i aż tyle. - BlogStar.pl Planowaliśmy, że będzie to nasza podróż poślubna, ale finalnie określam ją jako podróż życia (…może mało jeszcze w życiu widziałam), zaś na romantyczne tête-à-tête przyjdzie pora później. Dlaczego? Bo był to dwutygodniowy rejs katamaranem z 9-osobową ekipą, po groźnych falach i różnorakich lądach… Dobra! … Od początku! 27.12 wylatujemy z Berlina do Paryża i po zaledwie 9 godzinach kolejnego lotu jesteśmy na Martynice. Ale czujemy, że zawstydziliśmy czas, bo jesteśmy o całe 5 godzin do przodu. Hurra! (z powrotem jest trochę bardziej przykro). Martynika jest kolonią francuską, więc porozumieć się tam można (jak w prawie całej FR zresztą) jedynie w lokalnym języku – całe szczęście, że kiedyś go opanowałam, bo przydał się najbardziej podczas negocjacji na lokalnym bazarze. Walutą jest euro. Tu zaopatrujemy nasz katamaran w większość prowiantu i wody. I ruszamy! Na wyspę St. Lucia – przelot zajmuje ok 6 godzin, przez NAPRAWDĘ DUŻE fale i mój błędnik nie znosi tego dzielnie, na szczęście potem idzie mu coraz lepiej. Początkowo St. Lucia była kolonią brytyjską, ale w 1979 uzyskała niepodległość, choć zajadle biła się o nią i Francja i Anglia. Cumujemy w pięknym porcie Rodney Bay, gdzie stoją jachty bardzooo okazałe. Izabela Zwierzyńska: Słońce, wiatr i woda… tylko tyle i aż tyle. - BlogStar.plNastępnego dnia wyruszamy do miasteczka Soufriere – ludność tutejsza patrzy na nas bardzo życzliwie, choć z pewną ciekawością, w końcu biały turysta, znacznie mniej wyluzowany i roztańczony może budzić podejrzenia. St. Lucia słynie także z 2 czynnych (choć ostatni wybuch był kilkadziesiąt lat temu) wulkanów: Gros Piton i Petit Piton. Między wulkanami jest przepiękna plaża i przebajeczne kurorty. Duma z posiadania wulkanów rozpiera ich tak bardzo, że produkują tu lokalne piwo: Piton, zresztą bardzo smaczne.

Kolejna na naszej drodze jest wyspa St. Vincent – to kolonia brytyjską i płaci się tu w dolarach karaibskich (EC), na których widnieje królowa Elżbieta – niczym syrena, a obok pływa żółw z rybkami 😉 Bardzo zabawne pieniądze. Wyspa w niczym nie przypomina krajobrazu z prospektów – jest powulkaniczna, więc na naturalnych plażach piasek jest czarny, za to ziemia bardzo żyzna – stąd bujna dżungla, która porasta wyspę. Jest tu też nieczynny wulkan, na którego zdobycie wybraliśmy się wracając – niestety okazało się, że wyprawa możliwa jest jedynie do pewnego etapu… W Wigilię wyspę nawiedził kataklizm. Obfite deszcze spowodowały podniesienie się poziomu rzek i obsunięcie ziemi. Zginęło kilka osób, a miasteczko zostało zdewastowane – zniszczone trakcje energetyczne, pozrywane mosty i drogi, które nagle się kończą. Przykro było patrzeć na to wszystko zwłaszcza w kontraście do luksusowych kurortów, które oglądaliśmy chwilę wcześniej. Nasi przewodnicy, wiecznie odurzeni lokalesi częstowali nas pieczonymi bananami (pycha!), świeżo rozłupywanymi kokosami, mango zrywanymi z drzew, poili wodą kokosową i opowiadali te i inne historie, ale nie starczy mi liter, by móc opisach wszystko, więc zgrabnie i z gracją przemieszczamy się nIzabela Zwierzyńska: Słońce, wiatr i woda… tylko tyle i aż tyle. - BlogStar.pla kolejną wyspę – Bequię, która jest częścią kompleksu o nazwie Grenadyny. Tam spędzamy sylwestra, cumując prawie pod restauracją Smile. Odwiedzamy też „sanktuarium żółwi”, gdzie odratowywane są te, które są chore, by potem wypuścić je na wolność. Po drodze napotykamy na wykute w skałach miasteczko piratów… Chcieliśmy podpłynąć bliżej, by zobaczyć, czy nadal mieszkają tam piraci, ale znaki STOP i NO ENTRY wraz ze spuszczonym na nas psem skutecznie nas odstraszyły… A przez kolejne dni żeglujemy po moich ulubionych rejonach – wyspy: Mayreau, Mustique i Tobago Cays to istny cud! Wyspa Mustique to wyspa milionerów, stanowi konsorcjum bogatych szczęściarzy, którzy mogą wyspę zamknąć, gdy czują taką potrzebę. Swoje wille mają tu m.in. David Bowie i Mick Jagger, który był na wyspie akurat wtedy, kiedy my i niestety znaczna cześć wyspy była niedostępna. Na Tobago Cays są bajeczne warunki do nurkowania! Jest też kilka bezludnych wysepek po drodze – na jednej z nich mieszkają iguany i żółwie! A propos żółwi – miałam szczęście pływać wokół jednej z wysp wraz z nimi. Woda była niesamowicie przejrzysta, a żółwie pływały tuż pode mną! Izabela Zwierzyńska: Słońce, wiatr i woda… tylko tyle i aż tyle. - BlogStar.plNiesamowita przygoda! Najpiękniejsza i najbardziej karaibska była mini wysepka – Palm Island, której większość zajmował hotel z pięknym ogrodem. Lazurowa woda, palmy i miękki jak sezam biały piasek… chwilę później w moich dłoniach ląduje pinacolada (robią najlepszą na świecie!!!) i byłam w raju! Wracając na Martynikę czekała na nas atrakcja pt. „lobster on the beach”, czyli homary i ryby serwowane na plaży – przepyszne. Niestety, tuż po posiłku przepędził nas…  deszcz, bo o tej porze roku na Karaibach, mimo 28 stopni co jakiś czas padają intensywne 15 minutowe deszcze. Na szczęście wysycha się bardzo szybko. I choć rozgrzana od środka z przyjemnością wychodzę na mróz marzę, żeby tam wrócić! Niech ciepło będzie z Wami!!! :* Smile

Tym razem zdjęć mam tyle, że chciałabym pokazać wszystkie, zatem, zapraszam do galerii Wink

Izabela Zwierzyńska

Aktorka, miłośniczka dobrej kuchni i ciekawych podróży. Kobieta z pasją, studentka Akademii Teatralnej w Warszawie. Popularność i sympatię widzów przyniosła jej rola Iwony Pyrki z „Barw szczęścia”.