Mariola Bojarska-Ferenc 50+: zdrowie

Smacznie i zdrowo na talerzu

W „Pytaniu na śniadanie” gotowałam jak zwykle zdrowo i szybko w naczyniach PHILIPIAK MILANO. Tym razem dania na odporność, bo za oknem ni to zima, ni to wiosna. Przyda się więc Wam trochę energii, by pobudzić do działania uśpiony organizm. Pamiętajcie, by mieć dobrą energię na talerzu powinno być kolorowo. 600gr warzyw i 300 gr owoców dziennie to zalecenia dietetyków i Justyny Marszałkowskiej – dietetyka gotującego wraz ze mną. Ważne też są ryby, błonnik i napoje fermentowane. Wszystkie wiadomości znajdziecie na filmach z „Pytania na śniadanie” (tutaj link).

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Smacznie i zdrowo na talerzu - BlogStar.pl

A oto moje przepisy łatwe i smaczne.

 1. Minestrone z suszonymi pomidorami i parmezanem

Składniki:

  • Seler bulwa 100 g,
  • Marchewka 100 g
  • Seler naciowy 80 g
  • Ziemniaki 50 g
  • Czosnek 1 ząbek
  • Pomidory suszone w oliwie 50 g
  • Parmezan 50 g
  • Oregano
  • Skórka z 1 limonki

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Smacznie i zdrowo na talerzu - BlogStar.pl

Warzywa pokroić w drobną kostkę, zamarynować w odrobinie oleju z suszonych pomidorów, lekko przesmażyć w głębokim naczyniu (dla uzyskania lepszego aromatu). Zalać wodą 1 cm nad warzywami. Ustawiamy wieżę, czas gotowania zupy około 20 min, zupę doprawiamy pokrojonymi suszonymi pomidorami i startym parmezanem oraz odrobiną suchego oregano i otartą skórką z limonki.

 

2. Roladki z soli ze szpinakiem

Składniki:

  • Sola 2 filety
  • Szpinak 100 g
  • Curry pasta 5 g
  • Świeża kolendra 10 g
  • Oliwki zielone 10 g

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Smacznie i zdrowo na talerzu - BlogStar.pl

Osuszoną solę pokroić na pół, wzdłuż na filetach, ułożyć na nich odrobinę pasty curry, świeże liście szpinaku i posiekane oliwki, następnie zwijamy w roladki i spinamy wykałaczką.

 3.  Kasza kus-kus z karmelizowanymi migdałami i  rodzynkami

Składniki:

  • Kus- Kus 200 g
  • Migdały całe i obrane 50 g
  • Rodzynki 50 g
  • Pasta sezamowa 20 g
  • Sok z 1 cytryny
  • Miód 10 g
  • Natka pietruszki
  • Woda do konsystencji
  • Oliwa orzechowa 10 ml

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Smacznie i zdrowo na talerzu - BlogStar.pl

W naczyniu podprażyć migdały i rodzynki na wolnym ogniu, dodać Kus-Kus i jeszcze prażyć ok. 2 minut, następnie zalać wodą i zagotować, ale nie gotować, odstawić pod przykryciem na 10 minut. Po 10 minutach lekko zruszyć widelcem, dodać olej orzechowy, pastę sezamową oraz posiekaną natkę pietruszki, doprawić sokiem z cytryny i miodem.

 

3. Gotowany na parze kurczak z sosem jogurtowym z mango

  • 2 oczyszczone pierś z kurczaka
  • kozi ser

Oczyszczoną pierś z kurczaka nacinamy tak, aby powstała w niej mała kieszonka, do której wkładamy kozi ser „ roladka dojrzewająca”. Tak przygotowaną pierś układamy do naczynia do gotowania na parze i gotujemy ok. 10-12 minut. Pierś można nadziać również oliwkami, suszonymi pomidorami lub szpinakiem.

 Dip jogurtowy

Składniki

  • Jogurt naturalny gęsty 200 g
  • Miód 10 g
  • Musztarda Dijon 10 g
  • Dymka cebula ½ sztuki
  • Pomidory 2 szt
  • Mango 1 szt

Pomidory wydrążyć i pokroić w drobną kostkę, dymkę wraz ze szpinakiem pokroić w drobną kostkę. Mango obrać i pokroić w kostkę, wszystko wymieszać, dodać jogurt naturalny, doprawić miodem i musztardą. Do tego sosu można dodać jeszcze wędzoną papryczkę chipotle, pastę curry lub zamiast warzyw użyć np. gorgonzoli i będziemy mieć pyszny sos do mięsa lub warzyw na parze.

 

4. Dresing

Składniki:

  • Sok z 1 cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka musztardy Dijon
  • Bazylia ½ pęczka
  • Oliwa do konsystencji

Do naczynia wcisnąć sok, dodać łyżkę miodu i musztardy i zmiksować, następnie powoli wtłaczać oliwę z oliwek do uzyskania odpowiedniej konsystencji, gdy sos jest za gęsty dodajemy odrobinę przegotowanej wody. Na koniec dodać bazylię i zmiksować na gładką masę.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: Smacznie i zdrowo na talerzu - BlogStar.pl

Mariola Bojarska-Ferenc 50+

Najpopularniejsza trenerka fitness w Polsce, która od 25 lat w mediach zaraża Polaków zdrowym stylem życia. Autorka programu SZTUKA ŻYCIA w TVP2 i cyklu w Pytaniu na śniadanie „Piękni i zdrowi po 40-stce”. Autorka książek: Cudowny Ruch -1996, Zatrzymaj Czas-2004 i Sztuka dobrego życia- 2012, DVD z ćwiczeniami, artykułów w prasie i filmu dla DREAMLINERÓW z ćwiczeniami zapobiegającymi zakrzepicy. Prowadzi szkolenia dla firm, konferencje, kongresy, imprezy, bale itp.

Ukończyła warszawską Akademię Wychowania Fizycznego, uprawiała gimnastykę artystyczną – należała do kadry narodowej. Jest trenerem fitnessu, dziennikarką i producentką telewizyjną.
Mariola Bojarska-Ferenc jest członkiem najważniejszych światowych organizacji fitness IDEA i ECA, reprezentuje Polskę na międzynarodowych kongresach dotyczących rozwoju fitness i zdrowia. Jest uczestniczką ok 40 Kongresów Światowych. Na kongresie w Paryżu wykładała na temat polskiego rynku Wellness i SPA jako wybitna specjalistka w dziedzinie WELLNESS. Od 25 lat prowadzi w telewizji programy propagujące aktywny wypoczynek i zdrowe odżywianie. Spopularyzowała w Polsce wellness, callanetics, pilates, drums alive, body ballance, jogę fit, zumbę i ponad 200 form ruchu.
Odznaczona przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi za promocje zdrowia i sportu w mediach.

3 komentarze

Click here to post a comment

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close