Anna Popek - kobiecość Sport

Trenujemy!

Co jakiś czas budzi się we mnie głęboka tęsknota za zmianą trybu życia.  Impulsywnie( jak to jaSmile) rozglądam się wtedy za jakąś siłownią, zajęciami sportowymi, czy nawet kursem tańca. Zazwyczaj pojawiają się jednak  niewielkie trudności ze znalezieniem odpowiedniego miejsca – bo musi być blisko domu, niesnobistyczne, a godziny zajęć muszą być ruchome – i  zapał mija… Ostatnio, gdy byłam znowu w fazie poszukiwania, zadzwonił telefon. Marcin, z którym trenowałam podczas programu „Gwiazdy tańczą na lodzie”, po kilku latach przerwy zadzwonił do mnie mówiąc, że otworzył swoje studio treningu personalnego. Okazało się, że miejsce położone jest 5 minut spacerkiem od mojego domu. Pierwszy plus – pomyślałam. Kolejnym było spotkanie z Marcinem i odkrycie, że nie jest on tylko trenerem. Przez tych kilka lat, gdy się nie widzieliśmy, pogłębił i poszerzył znacznie swoją wiedzę o różnych rodzajach treningu, o żywieniu i o psychice człowieka. Ma także dużą wiedzę na temat oczyszczania organizmu, które, w jego przekonaniu, jest kluczem do sukcesu w dbaniu o siebie i w odchudzaniu.

Spokojny, skupiony i uważny obserwuje podczas ćwiczeń ciało klienta i widzi, jakie partie mięśni wymagają wzmocnienia i gdzie mięśnie są nierozciągnięte. Czasami te blokady to nie tylko kwestia siedzącego trybu życia, ale pewnych zahamowań, czy też urazów psychicznych. Ale to inny nieco temat. Wracając do treningu, Marcin zaproponował mi ćwiczenia sprawnościowe i wzmacnianie tego, co u kobiety jest najważniejsze, czyli brzucha i pleców. Płaski brzuch i proste plecy to podstawa dobrego wyglądu, prawda?

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Wzięliśmy się więc do pracy. Marcin uważa, że siłownie wyposażone w maszyny i ciężki sprzęt w zasadzie nie są potrzebne do tego, by być w dobrej formie. Wystarczy piłka dmuchana, BOSE czyli półpiłka, taśmy elastyczne i ewentualnie  drewniana deska do ćwiczeń równoważnych. Gdy już będziemy mieć zakwasy (uwielbiam zakwasy!) wtedy można rozmasować bolące miejsca specjalnym wałkiem, na którym można się położyć i rozmasować uda, pośladki, plecy. Dobry relaks przed snem. Oczywiście  natychmiast zamówiłam  taki wałek. Będzie mnie motywował do tego, by ćwiczyć i by mieć co rozmasowywać Wink)! Na razie ćwiczę z Marcinem mniej więcej raz w tygodniu, byłam już u niego 4 razy czyli pobiłam swój rekord systematyczności dwukrotnie. Zaczyna podobać mi się wysiłek  i ten czas, w którym czuję, jak moje ciało się regeneruje. Po wielu godzinach chodzenia na obcasach, pracy w studio, czy na scenie, gdzie trzeba cały czas kontrolować się, prostować i być maksymalnie skupionym trening jest jak lanie balsamu na zbolałe rany. Uznałam, że akcji musi towarzyszyć reakcja, więc  wpisałam nasze treningi na stałe do swojego kalendarza. Tym bardziej, że Marcin ma w swoim portfolio jeszcze coś, co jest dla mnie pokusą nie do odparcia – masaż twarzy. Wykonuje go  gua-shą czyli jadeitowym przyrządem i używa specjalnych, bardzo aromatycznych olejków sprowadzanych z Singapuru.  Jadeit i specjalne sposób masowania twarzy odprowadza limfę z twarzy, a więc znikają podpuchnięcia pod oczami, kontur twarzy staje się wyraźniejszy a skóra jest delikatna i bardzo nawilżona. Kiedy pierwszy raz zrobiłam ten masaż wieczorem przed „Pytaniem na Śniadanie” charakteryzatorka w TVP stwierdziła rano – O wreszcie się wyspałaś!

Zapraszam Was do treningu z Marcinem. Najpierw rozciągniemy klatkę piersiową, żeby przestać się garbić i troszkę wzmocnić ręce. Ładne ramiona przydadzą się w Karnawale! Później poćwiczymy mięśnie głębokie oraz mięśnie brzucha. Sześć prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie, sprawią że ani się nie obejrzycie jak wasza sylwetka wysmukleje a rozmiar jeansów zmniejszy się co najmniej o 1 numer. Zapraszam na trening Smile

Ćwiczenie 1

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Rozciągamy klatkę piersiową, przy okazji angażujemy do ćwiczeń także mięśnie brzucha i grzbietu. Na początek wykonajcie 2 serie po 5 powtórzeń.

Ćwiczenie 2

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Ćwiczenie na desce surf-balance pomoże wzmocnić mięśnie głębokie brzucha oraz mięśnie nóg – ćwiczenie idealne zwłaszcza przed sezonem narciarskim Wink

 

Ćwiczenie 3

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Wykorzystując ten sam przyrząd wzmacniamy mięśnie głębokie brzucha. Z pozoru proste, wykonywane regularnie przynosi znakomite efekty.

Ćwiczenie 4

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Czas na rozmasowanie zewnętrznych mięśni ud. Przy okazji, aktywujemy walkę z cellulitem, gdyż tam właśnie „podstępna pomarańczowa skórka” występuje się najczęściej .

Ćwiczenie 5

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Do wzmocnienia mięśni prostych brzucha posłuży nam piłka. Jeśli w domu nie macie takiej, wystarczy nogi oprzeć o krzesło – też zadziała Smile. Wykonajcie co najmniej 3 serie po 10 powtórzeń!

Ćwiczenie 6

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

Ostatnie z serii ćwiczenie wzmacnia nasze mięśnie nóg oraz pięknie rzeźbi pośladki. Nie wolno go pominąć Wink

Na koniec zafundowałam sobie relaksujący masaż twarzy, ale o tym więcej następnym razem Kiss

Anna Popek: Trenujemy! - BlogStar.pl

 

Jeśli jesteście zainteresowani treningiem z Marcinem, odsyłam na jego stronę Smile

 

Anna Popek

Prezenterka, dziennikarka, mama dwóch nastoletnich córek – Małgosi i Oliwii. Typ kobiety przedsiębiorczej, energicznej, z wielkim temperamentem. Na stałe związana z TVP i programem „Pytanie na śniadanie”. Prowadzi także audycję radiową „Popek, kultura i gwiazdy” na antenie Radia Plus. Kilka lat temu w jej życiu pojawiła się polityka - była doradcą ministra finansów Grzegorza Kołodki.

7 komentarzy

Click here to post a comment

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close