BlogStar -> Mariola Bojarska-Ferenc 50+ -> WALCZYMY…

WALCZYMY…

… z cellulitem. Nadal! Tym razem proponuję konkretne aktywności fizyczne…

Aerobik (5 razy w tygodniu). Ćwicz aerobik przez 60-90 minut dziennie. Na utratę wagi najlepsze są jogging, Power Walking, bieganie na bieżni i maszyna eliptyczna. Zacznij od 5 10 minut i stopniowo wydłużaj trening do momentu, kiedy będziesz mogła ćwiczyć przez 60 90 minut bez przerwy. Zwiększaj również intensywność ćwiczenia, aż osiągniesz 70% maksymalnego wysiłku podczas treningu. Spalisz około 700 kalorii podczas każdego treningu i usprawnisz spalanie tłuszczu.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: WALCZYMY… - BlogStar.pl

 Trening interwałowy (2 razy w tygodniu). Trening interwałowy zacznij od łączenia interwału i ćwiczeń aerobowych w tym samym dniu. Trening interwałowy to intensywne ćwiczenia, takie jak sprint czy Power Walking, przerywane odpoczynkiem lub lekkimi ćwiczeniami. Trening ten przyspiesza metabolizm oraz sprawia, że kalorie spalane są w szybszym tempie przez 24 do 48 godzin po treningu. Badania pokazują, że ludzie, którzy trenują intensywnie, tracą więcej na wadze niż ci, którzy ćwiczą powoli. Biegnij, maszeruj lub ćwicz na maszynie do aerobiku przez 1 minutę z maksymalnym wysiłkiem, a potem przez 2 3 minuty odpoczywaj. Powtórz 6 do 15 razy. Trening interwałowy jest szczególnie skuteczny na bieżni (400 metrowa bieżnia na boisku szkolnym). Przebiegnij proste na bieżni przy 90% maksymalnego wysiłku i przemaszeruj przez zakręty. Staraj się zrobić od 4 do 8 okrążeń (2 5 km). Jeśli naprawdę chcesz szybko spalać kalorie, postaraj się osiągnąć 6-8 interwałów po 400m z wykorzystaniem 90% wysiłku, przerywanych 3-5 minutowym odpoczynkiem.

Mariola Bojarska-Ferenc 50+: WALCZYMY… - BlogStar.pl

 Trening siłowy (2 razy w tygodniu). Trening siłowy to centralny punkt programu antycellulitowego. Wykonuj 10-12 powtórzeń 6-10 różnych ćwiczeń. Używaj wystarczającego obciążenia, żeby zmusić mięśnie do pracy podczas każdego ćwiczenia. Trening siłowy powinien występować od razu po aerobiku lub interwale, żeby zmaksymalizować 24 godzinne spalanie kalorii.

  Mariola Bojarska-Ferenc 50+: WALCZYMY… - BlogStar.pl

 

Najważniejsze zasady diety antycellulitowej:

  • Codziennie zjadaj ponad pół kilograma warzyw i 300 gramów owoców ( np. 1 jabłko 1 pomarańcza)
  • Nie pal papierosów i nie pij w nadmiarze alkoholu
  • Unikaj solenia potraw, gdyż sól zatrzymuje wodę w organizmie i może to sprzyjać powstawaniu obrzęków
  • Wypijaj 1.5-2 litry płynów dziennie, w tym zielona herbatę
  • Przynajmniej 2x w tygodniu jedz tłuste ryby morskie
  • Jedz z umiarem produkty pochodzenia zwierzęcego, wybieraj chude mięso i odtłuszczone sery żółte.
  • Utrzymuj stała masę ciała – częste tycie i chudnięcie sprzyja powstawaniu cellulitu
  • Zjadaj 4-5 posiłków dziennie, w tym ostatni około godziny 19.
  • Jadaj produkty zbożowe razowe – zawarty tu błonnik zmniejszy wchłanianie tłuszczów w przewodzie pokarmowym
  • Zjadaj 2-3 porcje produktów mlecznych dziennie – są źródłem pełnowartościowego białka i wapnia

Komentarzy: 2 dla “WALCZYMY…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>