BlogStar -> Izabela Zwierzyńska -> Wroclove

Wroclove

Wroclove. Nie bez powodu LOVE. Wrocław mnie zachwycił! Byłam tam zaledwie 2 dni, ale udało mi się złapać klimat miasta.

izabela-zwierzynska-podroz

Pierwszy raz byłam we Wrocławiu 6 lat temu – zwiedziłam kilka świetnych muzeów, obejrzałam Panoramę Racławicką (która zrobiła na mnie mega wrażenie), oczywiście wpadłam z wizytą na Rynek i pod Halę Stulecia.

izabela-zwierzynska-podroz1a

Tym razem wieczór spędziłam na ulicy Więziennej, którą odkryłam dzięki poleceniu przez mojego kolegę. Uliczka, zresztą nie tylko ta, jest wąska, ale na tyle szeroka by ustawić na niej stoliki ogródkowe różnych restauracji. Z jednej strony jej większą część zajmuje tzw. Galeria Italiana, czyli kilka sąsiadujących ze sobą ristorante prowadzonych przez Włochów. Przepyszna pizza, świeżo zrobione pasty i gwar zadowolonych klientów. Jest też włoska lodziarnia :). Po drugiej stronie jest burgerownia oraz urocze bistro z przekąskami i przepysznymi dzbanami domowej sangrii. Tam spędziliśmy cały czwartkowy wieczór.

izabela-zwierzynska-podroz1

Dzięki wrocławskiej atmosferze otwarcia i przyjaźni zaprosiliśmy na szklankę sangrii jedyną samotnie siedzącą przy stoliku obok panią. Co prawda była przeziębiona i alkoholu pić nie mogła, ale chwilę porozmawialiśmy. Warto być otwartym na świat i ludzi :). Następnego dnia na śniadanie wybraliśmy knajpkę przy fosie. Absolutnie obłędna czarna herbata z morelami i rozmarynem oraz jajecznica bułce ziarnistej – pycha!

izabela-zwierzynska-podroz_sniadanie

Potem pospacerowaliśmy po rynku i pojechaliśmy do… zoo! Wszystkim polecam! Jest naprawdę warte wydania 40zł (35zł ulgowy, ale są też karnety rodzinne) na bilet. Nowo wybudowane Afrykarium jest w rzeczywistości olbrzymim akwarium z okazami z Afryki.

izabela-zwierzynska-podroz_0465Płaszczki, rekiny i egzotyczne ryby pływają nad głowami zwiedzających. Jest tez krokodyl, hipopotamy, pingwiny i kotiki. Bardzo podobało mi się to, że zwierzęta mają dużo miejsca dla siebie i wydają się zrelaksowane. Poza Afrykarium ciekawym miejscem jest Sawanna, czyli przestrzeń na której mieszkają strusie, zebry i żyrafy.

izabela-zwierzynska-podroz10 izabela-zwierzynska-podroz11

Są też 2 przepiękne lwy, tygrysy i żbiki. Niestety nie zdążyłam wejść do słoniarni i terrarium, ale to co widziałam w zupełności zaspokoiło moją ciekawość na ten dzień. Dla porównania planuję w tym tygodniu wybrać się do warszawskiego zoo, którego nie odwiedzałam już kilka lat. Oprócz wizyty w zoo zdążyliśmy, totalnym przypadkiem obejrzeć pokaz fontann przed Halą Stulecia!

izabela-zwierzynska-podroz9izabela-zwierzynska-podroz_0447

Bardzo miłe dla oka i ucha widowisko. W ciągu dnia dookoła wody stoją liczne foodtracki, więc można coś przekąsić w razie głodu. Na nic więcej niestety nie starczyło mi czasu, ale czuje ogromny przypływ energii płynącej z Wrocławia! Piękna architektura i… teatry!

izabela-zwierzynska-podroz_0413

Do których nie zdążyłam pójść, bo i sezon dopiero się rozpoczyna. Ale przynajmniej wnętrze przepięknego Capitolu widziałam przez szybę :)

Komentarzy: 4 dla “Wroclove

1. Wrocław reklamuje się również sloganem „Wrocław miasto spotkań” i chyba ta wiara w niezwykłość tego miasta nie jest przesadzona… Ma swoje niewątpliwe zalety – wiele miejsc, które zdecydowanie warto odwiedzić, wielkość również jest jego zaletą, ponad 100 kościołów i ponad 100 mostów (nazywany był kiedyś Wenecją Północy), jeden z najpiekniejszych rynków w Polsce, niewątpliwą atrakcją jest również Hala Stulecia z Pergolą i przebudowane ostatnio Zoo… Do Wrocławia warto wracać bo ciągle się zmienia i pięknieje…