BlogStar -> Julia Wróblewska -> Z Chorwacji do szkoły

Z Chorwacji do szkoły

Hej Misiaki :*Jak pisałam w ostatnim poście, ostatni tydzień wakacji spędziłam w Chorwacji :) Dokładnie na wyspie Pag. Podróż do tego kraju trwa około 16 godzin, więc ciężko idzie wytrzymać w samochodzie, ale jak już się dojedzie jest fajnie :) To miejsce jest piękne <3 Te wszystkie plaże, mimo że z kamieni to i tak cudowne. Wspaniałe widoki, góry i morze widziane na raz… Byłam tam tydzień i zdążyłam zaprzyjaźnić się z dwoma Polkami. W pensjonacie nie było Internetu więc codziennie wieczorem chodziłyśmy na kawę do restauracji, w której było wi-fi i siedziałyśmy do 23:00 – pewnie zaraz powiecie, że jestem uzależniona 😛

julia_wroblewska_chorwacjajulia_wroblewska_chorwacja6_njulia_wroblewska_chorwacja5_n julia_wroblewska_chorwacja0_n julia_wroblewska_chorwacja_n

Chorwackie jedzenie niezbyt mi smakowało, ale lody mają przepyszne. Szczególnie że jedna gałka nakładana jest bardzo hojnie i wygląda jak polskie trzy :-) W miarę dobra była też pizza, chociaż średnio smakował mi kwaskowaty spód.

Wróciliśmy 29 sierpnia, więc szybko trzeba było ogarnąć się do szkoły. Na 3 tygodnie przyjechała do mnie jeszcze Aneczka. Dwa dni później pierwszy września. Może Wam nie wspominałam, ale zmieniłam szkołę. I uważam ze moja obecna jest cudowna :) Uczę się takich przedmiotów jak filozofia, retoryka, łacina, wiedza o teatrze i filmie, historia sztuki, historia muzyki, taniec i joga ^^ Mogę wychodzić na przerwach poza teren szkoły, pić herbatę na lekcji, nawet mam kuchnię z mikrofalówką, tosterem i ekspresem do kawy :3 . A nauczyciele są świetni, spokojni, dobrze tłumaczą, podchodzą bardziej indywidualnie i mają fajne podejście do nas.

 Już po pierwszym tygodniu stwierdzam, że bardzo mi się podoba. Ta szkoła jest trudna, ale mimo wszystko przyjemna. Pierwszy raz z ciekawością słucham na historii i mam motywację do nauki, a praktycznie zawsze przysypiałam w ławce. Mam nadzieję, że ta motywacja zostanie mi aż do matury i dobrze ją zdam :)

 A wam jak idzie w szkołach? Cieszycie się na powrót po wakacjach? Bo ja chyba pierwszy raz bałam się wrócić. Nie dlatego ze nowa szkoła, tylko ze 2 liceum, potem 3 i matura 😮 A zawsze, nawet w gimnazjum nie mogłam doczekać się powrotu w ostatnich dwóch tygodniach. Jeśli ktoś jest moim rówieśnikiem, mieliście takie obawy? No ale cóż, trzeba się spiąć i przeżyć jeszcze 10 miesięcy, a potem znowu wakacje :) Czekam na wasze komentarze, napiszcie mi o wrażeniach związanych z powrotem ^^ Do zobaczenia :*

Komentarzy: 10 dla “Z Chorwacji do szkoły

  1. Zazdroszcze ci takich wakacji ja byłam tylko u mojej wrednej ciotki Mirki soryza takie wyrażenie ale jest naprawde okropna a ja musiałam u niej siedzieć 2 tygodnie

    POZDRAWIAM :) julia

  2. Czytam te komenatrze i żal mi Was. Zazdrościcie Julce i tyle. Czy to jej wina, że emerytura w tym kraju wynosi marne 700-800 zł ? Czy to jej wina, że dzieci gloduja ? Może rzad niech się weźmie do roboty a nie zajmuję się „solą w zupie i batonami w sklepiku”. Czy to, że ktoś nie ma oznacza, że ludzie bogaci, zamożni mają oddać wszystko co mają i żyć na przeciętnym poziomie ? Oni tego za darmo też nie dostają. A nikt nikomu nie broni próbować sił w aktorstwie, dziennikarstwie itp. Julka nie miała ojca w telewizji, który by ją wprowadził w ten świat tylko na wszystko zapracowała sobie SAMA ! Wypominacie jej wakacje – bo co, bo zagranicą? Phhhh co 3 Polak wydaje na wakacje 10tys i spędza je w Chorwacji, Grecji czy Egipcie. Co 2 jedzie nad polskie morze i wydaje 3-4 tys.

    A szkoła społeczna, prywatna jest o niebo lepsza od publicznej. Bo publiczne szkoly to teraz porażka. W prywatnej – społecznej przynajmniej można się rozwija. Rozwijać swoje pasje i nie jest się traktowanym masowo, sprowadzanym do poziomu reszty grupy, ujednolicanym itp.

    Wiadomo, wszystko zależy od grupy ludzi, z którymi się przebywa, ale nie można powiedzieć, że wszystkie prywatne szkoły są łatwe i do niczego, tak samo jak nie można krytykować wszystkich publicznych.

    Julka powodzenia !

  3. Julka, gdzie kupiłaś tą obudowę z tatuażem Tris na iPhone, co na snapa zdjecie wstawiłas??? ❤️

  4. Mi się wydaje że w takich szkołach panuje niezły snobizm. W dodatku wiadomo, Warszawa, dzieci celebrytów, dziennikarzy, ambasadorów, aktorów, czy właśnie tacy młodzi aktorzy. A czesne pewnie wynosi tyle co średnia emerytura, i nie raz pewnie więcej :)
    Ale wydaje mi się że w zwykłej szkole taka „celebrytka” nie miała by życia że strony klasy.
    Ja nawet jakbym była milionerką to bym nie potrafiła płacić 1000 zł czy więcej za szkołę, jestem wrażliwa na ludzkie nieszczęście, i było by mi trudno płacić tyle za szkołę, wiedząc że są na świecie osoby np. emeryci którzy żyją za 800 zł, czy głodujące dzieci. Ba, mi nawet 200 zł na buty czy coś trudno wydać, bo dla mnie to nie jest mało, a dla takiej Julki to pewnie grosze 😉

  5. Ja teraz poszlam do 6 klasy dugo mamy w szkole i trzeba sie duzo uczyc. Julka twoja siostra poszla tesz do 6 klasy? Zycze tobie powodzenia szkole.

  6. Ja tydzień przed pójśćiem do szkoły byłem zestresowany ponieważ szłem do technikum i nie wiedziałem czy dam sobie rade i czy poznam ciekawych ludzi ale było super poznałem całą klasę i ze wszystkimi się dogaduję.Pozdrawiam Cię Julko i życzę Ci Abyś Miała bardzo bardzo bardzo dobre oceny i chciałbym abyś pamiętała o tym wpisie bo bardzo chcę Cię poznać i zrobić sobie z tobą ZDJ. pozdrów :-)
    I LOVE JULIA A+J

  7. Sama uczestrzam do szkoly społecznej i wcale nie jest tak jak piszesz, trzeba sie uczyc wszedzie, to czy zdasz to zalezy od nayczyciela, bo my musimy bardzo sie uczyc zeby przejsc do nastepnej klasy.

  8. Społeczna szkoła jest trudna?? 😀 No nie rozśmieszaj mnie. Co jak co, ale w społecznych szkołach jest bardzo łatwo. Jeszcze nigdy nie słyszałam, aby ktoś w takiej szkole powtarzał klasę, co jest praktykowane w masowych. Moja ciocia uczy w takiej szkole i wiem więcej niż przeciętny człowiek, który może będzie w stanie uwierzyć Ci w to co piszesz. No i nie pisz tak, bo sama sobie przeczysz, gdybyś sobie dobrze radziła w masówce, to nie przeniosłabyś się do społecznego liceum. Przeniosłaś się, aby mieć więcej luzu, lepsze stopnie i wyrozumiałość nauczycieli oraz zabawne przedmioty. Co do wakacji to widzę, że miałaś bardzo udane. Piękne zdjęcia, a Oliwka robi się coraz bardziej podobna do Ciebie :) Fajnie wyglądacie razem.
    Pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>