W środę, 1 lutego, w Pałacu Chodkiewiczów w Warszawie, odbył się pokaz kolekcji Michała Szulca na sezon wiosna/lato 2017, który uświetnił występ na żywo Wojtka Urbańskiego z kolektywu RYSY. Na wybiegu zobaczyliśmy mocno zabudowane sylwetki złożone z asymetrycznych elementów. Bo „GASH”, czyli dosłownie „nacięcie”, w interpretacji Szulca polega na dekonstrukcji formy. W wyniku zmultiplikowania poszczególnych części sylwetki powstały więc podwójne karczki czy zwielokrotnione pęknięcia szwów bocznych. Połowy żakietów, bluzek i sukienek połączone zostały szwami bądź przewiązane na sylwetce pasami. Stąd w kolekcji formy, które sprawiają wrażenie, jakby były zszyte z dwóch lub trzech różnych rzeczy.
W odróżnieniu od poprzednich kolekcji, wiosenno-letni „GASH” bazuje na mocno graficznym wzorze, a na pierwszym planie górują asymetria i dekonstrukcja. Czasami subtelnie przecinają sylwetkę kontrafałdą, czasami dominują połową żakietu zarzuconą na ramię. Obniżona linia ramion i kimonowe formy rękawów nawiązują do tradycyjnego stroju japońskiego, a zarazem zdradzają fascynację projektanta geometrycznymi fasonami.
Szulc w wiosennej kolekcji postawił głównie na lniane tkaniny o płóciennym splocie. Wykorzystał w swoich projektach również szyfon jedwabny, tkaninę typu memory z miedzianą nicią, taftę, batyst bawełniany, denim i skórę naturalną. Kolorystyka kolekcji bazuje na klasycznych barwach: bieli, szarości, beżu, granacie i metalizujących grafitach. W pojedynczych sylwetkach pojawiły się też wyraziste akcenty w postaci czerwieni i bordo. „GASH” znakomicie dopełniają akcesoria. Małe pudełkowe torby skórzane, zszyte z kilku kolorów skóry, z metalowymi kołami, paskami i nitami znakomicie podkreślają surową estetykę kolekcji.
Kreacją fryzur zajęła się Romina Grieger i artistic team La Biosthetique Polska, manicure modelek stworzył zespół Alessandro International Polska, natomiast za Make-up odpowiadają makijażyści z Sephory. O pielęgnację ciał modelek zadbała NIVEA. Ponadto partnerami pokazu były marki Menrad i ID.FOR.FUN – w stylizacjach pojawiła się biżuteria przygotowana na potrzeby pokazu przez ID.FOR.FUN oraz okulary Michał SZULC, stworzone we współpracy z marką Menrad.
Podczas pokazu zaprezentowano również premierowo 10 sylwetek z kolekcji Michał SZULC x TATUUM „Naturally Together” na sezon wiosna/lato 2017. Wszystkie modele zostały uszyte w Polsce z naturalnych, lnianych tkanin. Prosta, pudełkowa forma kryje w sobie rozcięcia, rozporki i marszczenia. W kolekcji zaprojektowanej dla TATUUM króluje asymetria, zaznaczona konstrukcyjnymi cięciami i doszytymi panelami. Paleta kolorystyczna opiera się na bieli, melanżowej szarości i denimowym granacie. Kolekcja została wyprodukowana w limitowanej ilości i pojawi się w salonach TATUUM wiosną 2017 roku.
Partnerem tytularnym pokazu była marka TATUUM, zaś partnerem głównym firma Whirlpool.
fot. Marek Makowski/ mat. prasowe