„Magia kina” – to tytuł najnowszej kolekcji Deni Cler na sezon wiosna/lato 2023. Premiera odbyła się 26 stycznia w warszawskim Centrum Kreatywności Targowa. Kolekcja inspirowana jest filmem i gwiazdami światowego kina: Brigitte Bardot, Marylin Monroe, Audrey Hepburn, Penelope Cruz, Monicą Bellucci, Cate Blanchett. Wybór tych wspaniałych gwiazd doskonale koresponduje z filozofią marki Deni Cler, która stara się podkreślać siłę kobiecości, odwagę i niezależność.
Klasyka i elegancja zawarta w uniwersalnej modzie
– Tegoroczna Moda łączy dwa nurty pragnienie poczucia bezpieczeństwa i potrzebę ubioru na specjalne okazje. Wciąż ważny jest nurt „mody domowej” i zoomlook bo często pracujemy hybrydowo. Mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej marki premium jak Deni Cler starają się kreować modę odważną. Konsumenci szukają rzeczy uniwersalnych, wygodnych i na specjalne okazje. – mówi Prezes Deni Cler Iwona Kossmann
Magia kina, mody i Deni Cler przyciągnęła na pokaz znane twarze show-biznesu – gwiazdy, dziennikarzy, stylistów, fotografów, influencerów. W blasku fleszy znaleźli się m.in.: Agnieszka Więdłocha, Katarzyna Glinka, Patricia Kazadi, Małgorzata Ohme, Joanna Racewicz, Katarzyna Skrzynecka, Katarzyna Dąbrowska, Lidia Popiel, Anna Korcz, Mariola Bojarska-Ferenc, Katarzyna Butowtt, Milena Sadowska, Anna Dec, Dorota Williams, Malwina Wędzikowska, Anna Lucińska, Agnieszka i Alex Mrozowscy, Dorota Naruszewicz, Tomasz Jacyków, Krystian Ochman, Maciej Orłoś i Paulina Koziejowska, Katarzyna Zdanowicz, Anna Męczyńska, Kamila Kamińska, Karolina Pilarczyk, Justyna Bolek, Anna Lewandowska, Adrianna Palka.
Belluci, Blanchet, Bardot
Na kolekcję „Magico del Cinema” złożyło się sześć grup tematycznych. Każdej z nich patronowała jedna ze wspomnianych gwiazd światowego kina. Inspiracją dla pierwszej była zjawiskowa Monica Belluci. Piękność, uznawana za godną następczynię wielkich gwiazd z lat 50-tych i 60-tych, takich jak Sophia Loren i Gina Lollobrigida. Przeważały w niej modele formalne i eleganckie, dużo deseni graficznych, modne połączenie niebieskości z kremowymi bielami, lekkie wełny i jedwabie. Druga linia, zainspirowana Kate Blanchet. To laureatka Oscarów za role w „Blue Jasmine” Woody’ego Allena i „Aviatorze” Martina Scorsese. Ta linia zawiera modele odważne i śmiałe kolorystycznie – limonkowe oraz lawendowe – ale klasyczne w konstrukcjach. Linia, której muzą jest Brigitte Bardot – francuska gwiazda i symbol seksapilu lat 50-tych i 60-tych. Stawia na modę w stylu sport-glam, kolorystycznie dominuje w niej biel, pomarańcz, granat navy. Idealna na eleganckie wakacje na Lazurowym Wybrzeżu.
Cruz, Hepburn, Monroe
Czwarta linia, zainspirowana hiszpańską gwiazdą Penelope Cruz – laureatką Oscara za rolę w filmie Woody’ego Allena „Vicky Cristina Barcelona” – to modele typowo letnie, kojarzone z latynoskim temperamentem aktorki. Dlatego, królują tu lny, hafty, kwiatowe druki i gorąca, terrakotowa kolorystyka. Piątej grupie patronuje Audrey Hepburn – ikona kina i mody, którą Amerykański Instytut Filmowy uznał za trzecią co do wielkości kobiecą legendę ekranu w klasycznym kinie Hollywood i wpisał do Międzynarodowej Galerii Sław Listy Najlepszych Ubranych. W tej grupie królują modele eteryczne z nutą romantyki, biele i szarości podbarwione żółcią i subtelnym beżem. Marilyn Monroe – amerykańska gwiazda filmowa i symbol seksu, przewodzi ostatniej grupie, najbardziej cukierkowej w kolorach i modelach, z przewagą sukienek i malinowego różu. Wśród modelek, które prezentowały kolekcję na wybiegu, dostrzec można było Julię Sobczyńską i Sandrę Dorsz – uczestniczki programu „Top Model”. Na zakończenie warto dodać, iż przyglądające się pokazowi gwiazdy były pod wrażeniem premierowej kolekcji.
DENI CLER to włoska marka należąca do firmy Deni Cler Group S.A., dostępna w 51 salonach własnych i multibrandowych oraz na stronie www.denicler.eu
fot. Piotr Podlewski/AKPA/materiały prasowe