14. edycja społecznej ogólnopolskiej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM

ReCYCling, BIUSTOpogadanka, BIUSTOapka, BIUSTObus – te fantastyczne zwroty stworzyła kobieta z miłości do kobiet. 1 dnia października, miesiąca świadomości raka piersi, którego symbolem jest różowa wstążka, w hotelu Sheraton Grand w Warszawie odbyło się spotkanie prasowe inaugurujące 14. edycję społecznej ogólnopolskiej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której celem jest profilaktyka raka piersi.
Hasło z mocą
Hasłem przewodnim tegorocznej akcji jest: Przykładem ratujesz, bo troska zaczyna się od dotyku i potrafi uratować życie. Partnerem strategicznym kampanii jest marka bieliźniana Panache. Patronat nad DOTYKAM=WYGRYWAM objęła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, instytucja, która na co dzień stoi na straży zdrowia kobiet.
Ambasadorki
W spotkaniu udział wzięły Ambasadorki, którymi są między innymi: Aneta Zając, Aleksandra Kamińska – fotografka, która stworzyła tegoroczną sesję wizerunkową kampanii, Maja Todd – Miss Polonia 2025, Anna Wendzikowska, Emilia Dankwa, Monika Mrozowska, Paulina Orłoś, Anna Gzyra-Augustynowicz, Ada Fijał, Daria Widawska. Pomysłodawczynią kampanii jest Izabela Sakutova prezeska Fundacji Wsparcie na Starcie, która podkreśla, że tegoroczna kampania przypomina nam, że zdrowie to nie tylko nasza sprawa, ale też naszej córki, mamy, siostry, siostrzenicy, przyjaciółki.
„Aktualnie naszym głównym celem jest zbiórka funduszy na zakup BIUSTObusa, które będzie mobilnym centrum edukacji o zdrowiu piersi. Będzie docierało z BIUSTOpozytywną edukacją, wszędzie tam, gdzie tej wiedzy tak nadal brakuje. Chcemy docierać i do małych miejscowości i brać udział w wszelkiego rodzaju eventach sportowych, koncertach, festiwalach. Chcemy rozmawiać z młodymi kobietami, bo to, czego Ania się nie nauczy, tego Anna nie będzie wiedzieć. Bardzo dziękuję partnerom, którzy się zaangażowali, a w szczególności kluczowym darczyńcom – Panache, Swederm, Marilyn, Bra Tape i Wtórpolowi, dzięki którym zbliżamy się do celu. Dziękuję Ambasadorkom, które swoją twarzą i tym, co robią, świadczą o tym, że nasza kampania ma sens. Dziękuję również mediom za nagłośnienie jej przekazu” – mówi Izabela Sakutova.
Istota działań
„Działanie to jest język, który rozumiemy wszyscy. Oddając stary biustonosz do reCYClingu wspieramy ekologię, zyskujemy dzięki temu zniżkę na zakup nowego stanika Panache. Przede wszystkim wspieramy działania statutowe Fundacji Wsparcie na Starcie. Iza Sakutova, prezeska fundacji i pomysłodawczyni kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 14 lat temu zainicjowała ogólnokrajowe samobadanie piersi. To cała sieć działań, które my kobiety możemy podjąć, żeby czuć się lepiej, mieć piękne biustonosze, dobrze dopasowane. A dobrze dopasowany biustonosz to też zdrowie. Każda kobieta małym działaniem przyczynia się do wielu wspaniałych rzeczy. A jak zaczynamy od małych kroczków, to te małe kroczki pomnożone przez tysiące dają milowy krok. Zatem reCYCling to jest początek, który może rozpocząć piękne działanie w przyszłości” – mówi Daria Widawska.
„Uważam, że dobrze dobrany biustonosz to nie jest luksus, tylko to jest taka codzienna potrzeba. Od niego naprawdę zależy nasza postawa, od niego zależy nasze samopoczucie i nawet oddech. Czy nam jest dobrze i swobodnie oddychać, czy nie. Dodatkowo, jak dochodzi do tego świadomość, że kupując i inwestując właśnie w dobry brafitting i wspieramy zdrowie innych kobiet, to to już nie jest taki zwykły zakup. To jest troska o nas, o nasze ciała i o zdrowie innych kobiet” – mówi Aneta Zając.
Planowane działania
W tym roku kampania, by dotrzeć tam, gdzie edukacji o zdrowiu piersi wciąż brakuje. Między innymi do gminnych szkół, małych miast, festiwali oraz lokalnych wydarzeń. Komunikacja opiera się na kilku filarach:
– promocji regularnego samobadania piersi i noszenia właściwie dobranego biustonosza,
– wsparciu kobiet edukacją i narzędziami w postaci bezpłatnej BIUSTOapki,
– sprzedaży cegiełek – biustonoszy Panache, dermokosmetyków Swederm, piżam Hannah Marilyn i maseczek na dekolt Bra Tape – i przez to zbiórce środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacji
– reCYClingu biustonoszy w salonach brafittingowych na terenie całej Polski.
Odwiedzając stronę www.dotykamwygrywam.pl można uzyskać kompendium wiedzy dzięki dedykowanej darmowej aplikacji BIUSTOapka. Dowiemy się z niej np. gdzie oddać stary stanik do salonu brafittingowego biorącego udział w kampanii i odebrać 20 zł rabatu na wybrany model nowego biustonosza marki Panache. A także na kosmetyki pielęgnacyjne od Swederm, piżamę Marilyn i maseczki do dekoltu Bra Tape. Całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na zakup BIUSTObusa. Dzięki współpracy z firmą Wtórpol oddane biustonosze zyskują drugie życie w duchu zero waste. Środki z recyklingu wspierają działania edukacyjne: Fundacji Wsparcie na Starcie oraz Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Spotkanie poprowadziła Joanna Sokołowska-Pronobis.
fot. materiały prasowe