Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji

Ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna, która ma przeciwdziałać stygmatyzacji i autostygmatyzacji osób doświadczających zaburzeń psychicznych.

Ambasadorami zostali Julia Wróblewska oraz Sebastian Karpiel-Bułecka.

Badania o zdrowiu psychicznym Polaków

Powołując się na „Kompleksowe badanie stanu zdrowia psychicznego społeczeństwa i jego uwarunkowań – EZOP II”, wykonane przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, resort przekazał, że choć 58 proc. badanych zadeklarowało postawę życzliwości wobec osób w kryzysie psychicznym, to jednocześnie sprzeciwiło się ich funkcjonowaniu w konkretnych rolach społecznych. Szczególny sprzeciw wywołały role, które wiązały się z większą odpowiedzialnością.

Ponadto, jak wynika z przytoczonego badania, choroby psychiczne wymienione zostały wśród trzech budzących lęk przez około 20 proc. osób. Oznacza to, że sytuuje się je między chorobami bezpośrednio zagrażającymi życiu, a takimi obciążonymi stygmatyzacją.

Przekaz kampanii

W kampanii „Zobacz człowieka” wykorzystano dwuznaczność zwrotu „Sądziłem, że…”, rozumianego jako: wydawało mi się, bo nie wiedziałem i nie rozumiałem – a z drugiej strony – bardzo często oznaczającego wydanie wyroku, skazanie na cierpienie, ból, izolację i odrzucenie.

Kampania podpowiada, by nie patrzeć przez pryzmat choroby, a zamiast tego zajrzeć do środka i dzięki temu – zobaczyć człowieka.

Poprzez wykorzystane w kampanii spoty widz jest świadkiem bardzo intymnego i osobistego wyznania kierowanego do osoby dobrze znanej z przestrzeni publicznej. Głównymi ambasadorami akcji są Sebastian Karpiel-Bułecka oraz Julia Wróblewska”.

Edyta: Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji - BlogStar.pl Edyta: Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji - BlogStar.pl Edyta: Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji - BlogStar.pl

Intymne rozmowy

W kolejnych etapach, Ambasadorzy w szczerych rozmowach opowiedzą, co czuje osoba stygmatyzowana. Podpowiedzą co można oraz należy zrobić, aby stygmatyzację zatrzymać. Oprócz tego przygotowane zostaną filmy edukacyjne z udziałem ekspertów, które zaprezentują temat od naukowej strony.

Kampania skierowana jest do całego społeczeństwa. Przede wszystkim do młodzieży i młodych dorosłych w wieku 16-30 lat, a także mężczyzn w wieku 30-45 lat. Ze szczególnym uwzględnieniem osób zamieszkujących mniejsze miejscowości, poniżej 5 tys. mieszkańców.

Więcej informacji znaleźć można na oficjalnej stronie kampanii www.zobaczczlowieka.pl

Edyta: Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji - BlogStar.pl

Edyta: Julia Wróblewska w kampanii przeciwdziałającej stygmatyzacji - BlogStar.pl

Możesz również polubić

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close