Rzetelny Influencer – ruszyła kolejna edycja plebiscytu
Wystartowała kolejna edycja plebiscytu Rzetelny Influencer. To inicjatywa stworzona przez firmę BANDI Cosmetics, której celem jest wyłonienie twórców internetowych działających odpowiedzialnie, wiarygodnie i merytorycznie.
W świecie zdominowanym przez filtry, zasięgi i tworzenie nierealnego wizerunku, plebiscyt wyróżnia twórców, którzy mają odwagę mówić prawdę, dzielić się wiedzą oraz realnie wpływać na decyzje konsumentów. Rzetelność, transparentność, profesjonalizm, autentyczność i szczerość przekazu to wartości, które przyświecają plebiscytowi.
Jedną z nowości tegorocznej edycji są rozszerzone kategorie konkursowe. Poza branżą beauty (3 podkategorie), można zgłaszać także twórców ze świata mody, podróży, literatury, technologii oraz szeroko pojętej kultury. Zobacz wszystkie kategorie: www.rzetelnyinfluencer.org

Zgłoszenia, nominacje i wybór
Pierwszy etap – trwający obecnie – to otwarte zgłoszenia kandydatów. W drugim nominacje oceni eksperckie jury, zawężając grono finalistów. Ostatecznie jednak to internauci wyłonią zwycięzców głosując na swoich faworytów.
O tym, kto otrzyma statuetkę Rzetelnego Influencera 2024 dowiemy się 8 października 2025 podczas uroczystej gali w Centrum Kreatywności Targowa.
Ważna debata
Wówczas planowana jest także jakże ważna i potrzebna debata pt. „Czy uczciwość w internecie jest dziś aktem odwagi?”
W moderowanej przez dziennikarkę Paulinę Orłoś dyskusji udział wezmą praktycy branży, liderzy opinii oraz przedstawiciele mediów: Karolina Pilarczyk (@karolinapilarczyk) Magdalena Kaczanowicz(@racjapielegnacja), Maria Kowalczyk (@nostressbeauty), Katarzyna Złotkowska (@jogahormonalna), Aleksander Sikora (@oleksikora), Agnieszka Nalewczyńska (@drnalewczynska),, Kinga Dołęga (kinads.pl). Na gali nie zabraknie też głosu ekspertów merytorycznych: statystyczki Janiny Bąk (@janina.daily), prawnika Szczepana Watrasa oraz specjalistki social mediów Kamili Pólkowskiej (@kamila.polkowska).

Dla Karoliny Pilarczyk – autorytetu ze środowiska motorsportu oraz szeroko rozumianej motoryzacji a także zagadnień z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym rzetelność w internecie ma priorytetowe znaczenie. „Przestrzeń internetowa rządzi się swoimi prawami, niestety trudno tu o szczerą opinię, szczególnie przy płatnych współpracach. Dlatego właśnie te szczere recenzje bardzo sobie cenię. Być uczciwym w tej sferze to jest swego rodzaju akt odwagi, szczególnie kiedy jesteśmy narażeni na natychmiastową ocenę i nieprzychylne komentarze internetowych hejterów. Ja przekornie uważam, że lepiej pokazać prawdę o sobie i swoich upodobaniach, niż próbować przypodobać się wszystkim. Jeśli ktoś nie zgadza się z moimi przekonaniami, to znaczy, że nie ma dla niego miejsca w mojej przestrzeni a ja wolę pozostać w 100% sobą. Zdarzało mi się publicznie wyrazić mało przychylna opinię o jakiś usługach czy produktach, jeśli miałam ku temu argumenty, np. ostatnio zrobiłam to w stosunku do jednej ze stacji paliwowych, która w kampaniach reklamowych pokazuje się jako przyjazna zwierzętom, tymczasem na drzwiach swoich placówek ma naklejkę zakazującą wejścia z psem. To hipokryzja a hipokryzję zawsze będę piętnować.” mówi mistrzyni driftingu.
Inicjatywę BANDI Cosmetics w tym roku wspierają partnerzy: Blaupunkt, Logos Tour, Sielsko Anielsko, Monolith Films, Vezzi, Renee, KINADS, Wydawnictwo Filtry, Prime3 oraz medialnie serwisy twojstyl.pl i bulletofbeauty.com. To również dzięki nim promowanie rzetelności i autentyczności w influencer marketingu zatacza coraz szersze kręgi.
Rzetelny Influencer to coś więcej niż plebiscyt. To misja budowania jakości w świecie social mediów. To także forma docenienia twórców, którzy udowadniają, że warto działać odpowiedzialnie, merytorycznie i wiarygodnie. To wyraz uznania dla tych, którzy tworzą treści z wartością.
www.bandi.pl

