blogstar

informacje o gwiazdach, manager gwiazd, uroda, moda

HOME FITNESS, czyli jak przygotować w domu miejsce do ćwiczeń? Podpowiada Justyna Bolek

Pandemia pozamykała nas w domach, kluby fitness nie będą działać co najmniej do końca roku… Nie jest to jednak powód do zaprzestania ćwiczeń, szczególnie że zima i okres świąteczny sprzyja gromadzeniu niechcianych kilogramów…  Jeśli zatem nie możemy wyjść do klubu aby poćwiczyć, możemy klub zorganizować sobie we własnym domu 🙂 To wbrew pozorom nic trudnego, wystarczy nawet niewielka przestrzeń, koniecznie z oknem, karimata, kilka sportowych gadżetów, butelka wody mineralnej i … mnóstwo dobrej energii. Pamiętajmy, że sport to nie tylko zdrowie i uroda, ale też doskonała dawka pozytywnych emocji na cały dzień. Poniżej kilka najczęściej zadawanych mi pytań odnośnie organizacji ćwiczeń w domu: 

1. Dywan czy koc?

Warto wyposażyć się w karimatę, którą kupimy w każdym sportowym sklepie lub przez internet. Kosztuje niewiele, łatwo można ją czyścić i dezynfekować i, co ważne, nie zajmuje dużo miejsca. Jeżeli nie masz karimaty, wystarczy koc i ręcznik. Ręcznik służy do wchłaniania wody (w tej sytuacji potu), koc daje komfort miękkiego podłoża.

2. Ciężarki czy butelki z wodą?

I jeden i drugi sposób jest dobry! Jeżeli nie masz ciężarków, nic straconego – możesz wykorzystać butelki z wodą – 0,5 litra, 0,7 litra lub 1,5 litra, w zależności od Twoich możliwości. Jeżeli np. ćwiczysz  squat/przysiad możesz nawet to robić z całą zgrzewką wody – oczywiście to propozycja dla osób silnych i pewnych swojego ciała. Bardziej komfortowe jest jednak zakupienie ciężarków, proponuje te o umiarkowanym ciężarze.

3. Gumy lub taśmy

Świetną inwestycją są gumy i taśmy, dzięki którym możesz pięknie wyrzeźbić ciało. Sprzęt ten kosztuje niewiele, jest maleńki – zmieści się do torebki, możesz więc zabierać go ze sobą nawet w podróż. Jako alternatywy możesz użyć zwykłego paska, szczególnie przy ćwiczeniach rozciągających. 

4. Czy otwierać okno w czasie ćwiczeń?  

TAK – otwierajmy okno podczas treningu, wówczas nasze ćwiczenia będą bardziej efektywne. Pamiętajmy jednak, aby nie powodować przeciągów. Zawsze przed treningiem porządnie wywietrz mieszkanie i przykręć grzanie kaloryferów. 

5. Trening w butach czy na boso?

Przestrzeń domowa to idealny moment na trening bez obuwia. Dlaczego? Ćwicząc na boso jesteś w stanie przyglądać się swojej stopie. To właśnie ona jest „podstawą”, od której powinnaś zacząć. Jeżeli widzisz, że np. podczas  ćwiczeń równoważnych (to takie ćwiczenie gdzie pracujesz nad równowagą ciała, ćwiczysz wówczas mięśnie głębokie) odrywasz palce, bądź zewnętrzną krawędź stopy, to oznacza, że musisz nad tym popracować i skoncentrować się na jej sile. Mocna stopa to stabilne biodra (miednica) i mocny kręgosłup! Trening na boso najlepszy jest gdy ćwiczymy jogę, pilates, stretching, „zdrowy kręgosłup” i we wszystkich innych ćwiczeniach, gdzie koncentrujemy się na naszym centrum. Jeżeli robisz trening, gdzie jest dużo naskoków, podskoków i wyskoków, zabezpiecz stopę dobrym obuwiem. 

6. Czy muzyka do ćwiczeń jest potrzebna?

Tak, jeżeli boisz się mocnego basu, który będzie drażnić domowników bądź sąsiadów, załóż na uszy słuchawki. Muzyka koi nerwy, uspokaja, a zarazem pozwala się „wyszumieć”.

Efektywność Twojego treningu będzie zależeć od tego jak się czujesz. Katar, lekki ból głowy, nie powinien powstrzymać Cię przed celem. Lekarze zachęcają do umiarkowanego ruchu, bo z badań wynika, że rozsądnie dawkowany wysiłek pobudza cyrkulację komórek odpornościowych w organizmie, co sprawia, że rośnie ilość makrofagów atakujących bakterie i wirusy, a dzięki temu szybciej zdrowiejemy. Jest jednak ALE! Zrób trening, pamiętając o tym, aby  był lekki i delikatny – nie forsuj się. Rób dłuższe przerwy między seriami powtórzeń, i nie doprowadzaj do silnego napięcia mięśniowego! Pij dużo wody podczas treningu, po nim koniecznie odpocznij. JEŻELI JEDNAK masz, kaszel/duszności bóle mięśni, dreszcze, wysoką temperaturę, biegunkę czy wymioty, możesz treningami pogorszyć swój stan i wydłużyć czas choroby. Poczekaj, wykuruj się i wtedy, po konsultacji z lekarzem wrócić do ćwiczeń.

Justyna Bolek

BlogStar: HOME FITNESS, czyli jak  przygotować w domu miejsce do ćwiczeń? Podpowiada Justyna Bolek - BlogStar.pl BlogStar: HOME FITNESS, czyli jak  przygotować w domu miejsce do ćwiczeń? Podpowiada Justyna Bolek - BlogStar.pl BlogStar: HOME FITNESS, czyli jak  przygotować w domu miejsce do ćwiczeń? Podpowiada Justyna Bolek - BlogStar.pl BlogStar: HOME FITNESS, czyli jak  przygotować w domu miejsce do ćwiczeń? Podpowiada Justyna Bolek - BlogStar.pl

ubrania z kolekcji SLAVICA & JUST HERO dostępne tutaj: https://www.justhero.pl/SLAVICA

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close